♦BeautyIdeal♦



Vad är att vara nöjd med sitt utseende egentligen? Det är så svårt att veta? Hur mycket får man klaga över sig själv när man vet att det finns folk som har det värre. Jag kan komma på mig själv ibland att jag klagar för mycket, jag vill ha mellanrum mellan mina lår, mindre näsa, rakare hår listan kan göras lång.. Men hur ofta är det man ställer sig i spegeln och säger till sig själv ''jag är fin precis som jag är'' Man behöver inte överdriva men kanske tänka på det fina man har, för alla verkligen alla har något som är unikt och fint på sig själv. Jag säger inte att alla är nya Megan Fox men alla har något som är speciellt för dem som gör dem vackra på sitt sätt. Det är viktigt att vara nöjd med både sitt yttre samt inre. Oftast blir du tusen gånger snyggare om du är självsäker och nöjd med dig själv. Då utstrålar du självsäkerhet och lyser upp på ett helt annat sätt.

Att vara perfekt är inte alltid det snyggaste för vad betyder det egentligen det att vara perfekt? Alla tycker olika och det som jag kanske tycker är perfekt tycker absolut inte du är perfekt? Så att uppnå det som anses att vara perfekt är inte det viktigaste här i livet.

Ät det du älskar för det är gott, träna inte varje dag för att gå ner i vikt bara för att du vill vara som alla andra utan håll det till den mängd du vill som passar just dig. Jag vet att ni vet att jag tänker lite på vad jag äter men det är bara för att jag inte kan träna alls för tillfället annars bryr jag mig inte ett dugg, men nu har jag börjat älska nyttig mat. Långsamma kolhydrater gör att jag mår tusen gånger bättre och orkar betydligt mer. Smoothies är godare än godis men det finns inget som slår B&J och inget och då menar jag inget så därför skiter jag fullt i om det är onyttigt för so what? jag älskar ju det?

Jag slår vad om att många av er vet att ni är snygga, att ni har stått där i spegeln och tänkt på hur bra ni ser ut. Att ni är nöjda med er själva. Men att ni den senaste tiden fått höra om alla beautyideal och hur alla tycker en perfekt kropp ser ut. Jag vet att det gör att man tänker mer på sin kropp och det gör att man får lägre självkänsla ibland. Beachen 2012 here i come snacket är redan i full gång och det är tufft. Men om du går där på beachen 2012 och är nöjd med dig själv precis som du är kommer inte någon bry sig om de två kilona du har kämpat med i månader.


Jag ser nu att jag skrivit en hel roman här men det jag vill få är att vara nöjd med sig själv är det viktigaste. Om du inte är nöjd med dig själv och sträcker på dig är det väldigt svårt för någon annan att tycka och se det också, så sträck på dig och visa vem du är för du är vacker på ditt sätt!!


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Åh så bra text! :)

2012-03-19 @ 20:06:51
Postat av: Fanny

Tack så mycket! :)

2012-03-19 @ 20:31:16
URL: http://lavrefanny.blogg.se/
Postat av: Sofie

Du är inte bara snygg, utan klok också min ängel <3

2012-03-19 @ 21:50:55
Postat av: Frida

Jättebra inlägg Fanny! Det här får nog många tjejer att tänka en extra gång innan man tänker något nedlåtande om sin kropp eller väljer att inte äta något man verkligen älskar. Imponerad av dig tjejen :)

2012-03-20 @ 17:06:29
Postat av: Fanny

Haha love you soff!!

2012-03-20 @ 17:11:57
URL: http://lavrefanny.blogg.se/
Postat av: Fanny

Tack så mycket, kul o höra att det uppskattas!! :)

2012-03-20 @ 17:13:20
URL: http://lavrefanny.blogg.se/
Postat av: Emma Berg

WORDS!

2012-03-20 @ 17:38:46
URL: http://emmabergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0